235

Untitled
Förra veckan fyllde jag 28! Då åkte jag till Ludvika och Falun över helgen och firade med min familj.
 
Untitled
Jag träffade även Camilla och drack bubbel plus åt massa goda grejer!!
 
Untitled
Sen var jag i stugan mest hela tiden. 
 
Untitled
Untitled
Untitled
Jag och Manne testade att grilla pizza, det blev jättebra!
 
Untitled
Vi gjorde pinnbröd också <3
 
Untitled
Untitled
Untitled
Vi gick en promenad och mötte gulliga får! 
 
Untitled
Jag hittade 2 kantareller :)
 
Untitled
Untitled
Nästa morgon hittade jag smultron i våran pallkrage!
 
Untitled
Och lite andra grejer! 
 
Untitled
Sen målade jag mina lergrejer som jag gjorde i somras. 
 
Untitled
Hejhej!
 
Untitled
Untitled
Vi gick och tittade på Stora Sten och på skogstjärnen som vi hittade i somras. 
 
Untitled
På kvällen kom hund-Håkan och Patric och Emma och Andreas. Vi skulle åka och titta på ett spökställe! På vägen dit lyssnade vi på creepypodden. 
 
Untitled
Framme! Såhär står det om platsen på Wikipedia:
 
Offerkast är en plats där någon dött en oväntad eller våldsam död. Förbipasserande har på olycksstället offrat ett mynt, kastat en sten, granris eller en kvist, som ibland ej fått vara grön, dels för att hindra den omkomne att gå igen men även för att skydda sig själv mot kommande olyckshändelser. 

Det finns fortfarande "levande" offerkast i Sverige, ett sådant exempel är ett offerkast vid Nyhammar. Här hittades en ung kvinna våldtagen och mördad 1915. Numera är denna åldriga färdväg en nästan helt igenvuxen skogsväg. Förbipasserande lägger fortfarande blommor eller färskt granris på brottsplatsen.”

Ryktet säger dessutom att det ALLTID ligger färskt granris på toppen, även på vintern utan att det syns några fotspår i snön! Vet inte hur bra det syns på bilden, men när vi kom dit låg det mycket riktigt färskt granris på toppen....

 
Upp