213

Förrförra helgen åkte jag och Manne till sommarstugan. Jag kan berätta lite om den för dom som inte vet! Stugan ligger lite utanför min uppväxtstad Ludvika. När jag var liten hade min familj stugan och mina två farbröder hade varsin av stugorna som ligger granne. Stugorna är arrendetomter, vilket betyder att man äger själva stugan men betalar som en hyra varje år för tomten. För några år sedan skrevs arrendet över på mej eftersom att ingen annan i min familj var intresserade av att ha kvar vår stuga, men istället för att sälja den så tog jag över den och det är bland det bästa jag gjort eftersom att stugan har blivit min favoritplats på jorden!! Jag bor ju i Göteborg nu, men mitt mesta hem är ändå sommarstugan och jag åker dit så ofta som möjligt.
 
Untitled
Hur som helst! Förrförra helgen åkte jag och Manne dit. Vi kom fram precis lagom till solnedgången!
 
Untitled
Untitled
Efter ett kvällsdopp gick vi in och lyssnade på podd och drack björk-te. 
 
Untitled
Nästa dag åkte vi till Borlänge och gick på loppis + utflykt med Camilla och hennes mamma
 
Untitled
Jag köpte detta: en grå stickad tröja, 6 glas, en väska för 10 kr, en jacka och en blommig klänning 
 
Untitled
Sen lunchade vi med min syster och hennes kille
 
Untitled
Jag köpte en gunga också förresten! Som Emma och Andreas hjälpte oss att hänga upp
 
Untitled
Jag provgungade med Patric och Håkan 
 
Untitled
Sen badade vi!
 
Untitled
På kvällen kom Jennie och Putte
 
Untitled
Vi grillade 
 
Untitled
Untitled
Nästa dag fixade jag och Manne med våra pallkragar. Vi har köpt 2 nya för i år och ska prova odla potatis för första gången!
 
Untitled
Untitled
Untitled
Den kvällen kom min mamma och syster och deras pojkvänner. Vi grillade även då och sen var helgen slut!
 
Upp